Zadzwoń i uzgodnij tematy, które Cię szczególnie interesują
REALIZACJA NAGRAŃ - TEMATY DO OMÓWIENIA :
1. REALIZACJA NAGRAŃ - różne techniki - nagrywanie pojedynczych ścieżek i dogrywanie kolejnych, nagrywanie całego zespołu "na setkę" , realizacja koncertów, nagrania lektorskie
2. MATERIAŁY TŁUMIĄCE - akustyka pomieszczeń, wykorzystanie naturalnego pogłosu studia, zasady rozmieszczania materiałów tłumiących w reżyserce i w studiu
3. OKABLOWANIE - rodzaje kabli, światłowody, złącza kablowe (XLR, TRS, RCA, DIN, ADAT, BNC), zastosowanie poszczególnych typów kabli i złącz, eliminacja zakłóceń
4. KROSOWNICE - zastosowanie, obsługa
5. REŻYSERKA, POMIESZCZENIE ODSŁUCHOWE - przeznaczenie, warunki akustyczne, wyposażenie
6. MONITORY ODSŁUCHOWE - rodzaje, rozmieszczenie
7. STUDIO - przeznaczenie, warunki akustyczne, wyposażenie
8. SŁUCHAWKI I WZMACNIACZE SŁUCHAWKOWE - komfort pracy, wpływ na słuch, rodzaje słuchawek, rodzaje wzmacniaczy słuchawkowych, zastosowanie, obsługa
9. MIKROFONY - rodzaje, przeznaczenie, parametry mikrofonów, statywy mikrofonowe, uchwyty mikrofonowe, kosze antywstrząsowe
10. PRZEDWZMACNIACZE MIKROFONOWE - rodzaje, brzmienie, regulacja poziomu sygnału wejściowego, obsługa
11. EQUALIZERY PARAMETRYCZNE I GRAFICZNE ORAZ ELIMINATORY SPRZĘŻEŃ - rodzaje, zasada działania, zastosowanie, podstawy obsługi
12. PROCESORY DYNAMIKI (1) - KOMPRESORY I LIMITERY - kompresja wielopasmowa, kompresja M/S, zasada działania, rodzaje, zastosowanie, podstawy obsługi
13. PROCESORY DYNAMIKI (2) - BRAMKI SZUMÓW I EKSPANDERY - zastosowanie, podstawy obsługi
14. DE-ESSER - NIEZASTĄPIONE NARZĘDZIE DO OBRÓBKI ŚCIEŻEK WOKALNYCH - zasada działania, rodzaje, podstawy obsługi
15. HARMONIZERY I VOCODERY - rodzaje efektów, zastosowanie, podstawy obsługi
16. PROCESORY PSYCHOAKUSTYCZNE - zasada działania, zastosowanie, podstawy obsługi
17. EFEKTY POGŁOSOWE I MULTIEFEKTY - rodzaje efektów, zastosowanie, podstawy obsługi
18. EFEKTY GITAROWE (KOSTKI) I MULTIEFEKTY GITAROWE ORAZ MULTIEFEKTY BASOWE - efekty modulacyjne, przestery, podstawy obsługi
19. PIECE GITAROWE - rodzaje, możliwości, omikrofonowanie, zastosowanie DI-BOX'ów
20. INTERFEJSY AUDIO (ZEWNĘTRZNE I WEWNĘTRZNE KARTY DZWIĘKOWE) - rodzaje, właściwości, szybkość przesyłu danych, podstawy obsługi
21. KONWERTERY A/D i D/A - zastosowanie, obsługa
22. OPROGRAMOWANIE KOMPUTEROWE - programy DAW, syntezatory VST, efektory VST, edytory audio, edytory MIDI - zastosowanie, podstawy obsługi oraz parametry ścieżek wave i mp3
23. MIDI - bezdotykowe sterowanie efektami, equalizerami, syntezatorami, harmonizerami i vocoderami, midi mergery i midi splittery, łączenie urządzeń kablami midi, podstawowe komunikaty midi
24. MIKSERY - rodzaje, zasada działania (schematy), zastosowanie, podstawy obsługi
25. MIKSER CYFROWY JAKO INTERFEJS AUDIO - konfiguracja, możliwości
26. WIELOŚLADOWE REJESTRATORY CYFROWE - ALTERNATYWA DLA KOMPUTERA - sposób działania, możliwość pracy w plenerze, podstawy obsługi
27. CYFROWA STACJA ROBOCZA - INSTRUMENT KLAWISZOWY JAKO ALTERNATYWNY REJESTRATOR DZWIĘKU (NA PRZYKŁADZIE YAMAHA TYROS 4) - możliwości, zastosowanie
28. REJESTROWANIE ŚCIEŻEK WOKALNYCH dobór mikrofonu ( z tłumikiem czy bez), osłony przeciwwietrzne, ustawienie wokalisty względem mikrofonu, atmosfera podczas pracy
29. REJESTROWANIE ŚCIEŻEK INSTRUMENTÓW AKUSTYCZNYCH - rozmieszczanie mikrofonów, omikrofonowanie pianina, omikrofonowanie fortepianu, omikrofonowanie perkusji
30. OBRÓBKA POSZCZEGÓLNYCH ŚCIEŻEK - bramkowanie, korekcja intonacji, eliminacja szumów, equalizacja, kompresja, efekty przesteru, efekty modulacyjne, efekty pogłosowe, inne efekty
31. MIKS ŚCIEŻEK - proporcje głośności i panoramowanie poszczególnych ścieżek w miksie, selektywność miksu
32. MASTERING - FINALNA OBRÓBKA MIKSU - equalizacja, poszerzanie bazy stereo, kompresja, podstawy masteringu, formaty popularnych plików audio - WAWE i MP3 - ich parametry i wpływ na jakość dźwięku
33. KONFIGURACJA STUDIA NAGRAŃ (1) - dobór sprzętu, planowanie rozbudowy studia, jakość-cena, gdzie kupić, krosownica w studiu
34. KONFIGURACJA STUDIA NAGRAŃ (2) - połączenia i konfiguracja systemu nagraniowego, kolejność urządzeń w łańcuchu efektów
35. KONFIGURACJA STUDIA NAGRAŃ (3) - komputer w reżyserce studia - parametry, ciche chłodzenie, przyłączenie interfejsu audio (PCI, PCIe, USB, FireWire, Thunderbolt)